Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vadå det är mer än här ;)

Skrivet av Jessica m. Saga & Nora
mina säger en massa goja men oftast får jag inte ihop ett endaste ord...fast Nora verkar ha lärt sig "dumma dig" (de dej) på dagis ;)

Det kommer, de koncentrerar sig bara på annat. Nora tex är kanonduktig på pussel, lego (mega bloks och duplo men ändå) och allt annat som skall staplas, byggas och sorteras för hon bygger färgenligt hon sitter alltså och letar upp samma färg och samma storlek på klossarna innan hon bygger sina torn :)
Sedan kan hon alla rörelserna till imse vimse spindel och sjunga lite, inte för att det låter som imse vimse men ändå :) och hon kan städa undan sina klossar, spela xylofon och massvis med annat...

Saga kan hoppa i vattenpölar, klappa hästen om man ber henne (eller ja ibland man kan ju inte göra som mamma säger eller?!?!), hon har lärt sig hur sina nya bilar fungerar (Rulle och Menta från byggare Bob favoritjulklappen :)), även hon kan rörelserna till imse vimse och sjunga kan hon även om ingen fattar vad hon sjunger och säkert en massa annat som mamma nu glömt.

Men jag är inte orolig, de två killarna på dagis som är ca 1månad äldre pratar inte så hemskt mycket mer än mamma, pappa och dä de heller :)

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv