Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Det har aldrig föresvävat dig...

Skrivet av K-line med Jeanna 011226, bf 4/5
att du haft otur med din galaxy. Jag är faktiskt lite trött på att du spyr galla över hela fordmärket så fort du får chansen. Jag känner tre familjer som har ford focus och ingen har haft något problem. Mina svärföräldrar är inne på sin typ 4-5 ford och är supernöjda fordägare.
Åter igen så poängterar jag att man genom ford focus gjorde ett kvalitetslyft, och tro det eller ej ford focus är inte känd som en problem bil.
Den första generationen galaxy, alhambra, sharan däremot har problem och är känd för detta. Ledsen att du drabbades av detta...men sluta skriv att livet är skit så fort du ser loggan ford! Försök istället sakligt skriva vad som var problemet med din galaxy då folk frågar om galaxyn/sharanen/alhambran gamla modellen. Det känar vi alla på här inne, dvs saklig information! Jag kan också skriva att citroen är skit eftersom mina föräldrars citroen visa blev mos nr den backades på av en annan bil i 20 km i timmen, eller att alla mazda är skit eftersom mazdan mina föräldrar ägde på 70-talet rostade bort snabbare än kvickt. Menvarför i hela friden skulle jag göra det när jag vet att båda bilmärkena lyft sig regält? Samma gäller ford, man har lyft sig regält kvalitetsmässigt och måndagsex kommer alltid finnas i alla märken. Möjligtvis toyota och subaru tillhör väll bilar utan måndagsexemplar, skriv då istället att du rekomenderar en av dessa bilar.
Sist men inte minst lite fakta - bilprovningens besiktningsstatistik för årsmodell 98, 99, 00:
http://begbilguiden.bilprovningen.se/jmfrBegBil2.asp?Sida=2&Bilmodell1=285&Bilmodell2=286&Bilmodell3=287&Bilmodell4=

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv