Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mitt försvar

Skrivet av Peter
Ford/VW samarbetet om MPV är en katastrof så Ford Galaxy är sämre än normala fordar. Om du läser alla mina inlägg så märker du att jag nästan alltid rekommenderar Toyota. Att det finns nöjda Ford ägare är bara naturligt. Ford är inte sämre än många andra europeiska bilar. Dock skall tilläggas att verkstäderna har gjort många goodwill reperationer i samband med service som ägarna inte har fått veta för att man har velat undvika dålig publicitet. Sen för jag väl erkänna efter att ha ägt tre Toyotor så blir man bortskämd och tycker andra bilar bara är skräp. Tidigare när jag hade Ford (ja, jag har ägt flera Ford innan Galaxy\'n) och Renault så var jag nöjd ägare trots en hel del problem för att jag inte visste att en bil kunde vara problemfri. Problemen jag hade med min Galaxy mellan 4000 och 8000 mil var följande:
vänster styrstag, höger styrstag, vänster krängningshämmarstag, höger dito, både fläktarna till kylaren, termostat till kylaren, 7 st givare till ABS bromsarna, styrenhet till ABS bromsarna, skeva bromsskivor fram eventuellt har jag glömt något.

Resultatet av min Toyotor:
Carina II: stag till vindrutetorkaren ( under 15000 mil)
Carina E: Bromsskivor fram, handtag baklucka (under 12000 mil)
Previa: inget (bilen har bara gått 2500 mil)

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv