Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag vet...

Skrivet av K-line med Jeanna 011226, bf 4/5
att du är en nöjd toyotaägare...det var liksom därför jag hintade om det i mitt inlägg. Japans kvalitet är och kommer alltid förbli något särskillt framförallt nu när man kommit till rätta med rostproblemen. Det handlar om en kultur där noggranhet är ett signum. De småsaker vi förbiser här i Sverige som just småsaker är saker som måste åtgärdas i Japan...en bil måste därför vara 100% felfri för inte kunden skall klaga...och gärna rulla 100% felfritt tills den hamnar på skroten.
Vad jag retar mig på är att du så kategoriskt dömmer ut ford...det är det som irriterar mig. Speciellt då du inte verkar ha givit de nya fordarna en chans.

Att bilar repareras i det tysta under service tror jag sker på de flesta märkena...och hellre att de fixar för mycket än för lite på en bil. Har praktiserat 2 veckor på en saab plåtskadeverkstad och jag lovar att aldrig köpa en saab därefter och framförallt lovar jag att aldrig krocka med en saab :)

Som du säkert vet har vi ju både ford och subaru och vad jag vet har under 11000 mil följande grejer pajjat på subban (vindrutetorkararmen rostde fast i bak samt skyddsplåtarna till katalysatorn har släpp), på fordens första 9500 milj har fläktreglaget lagt av och en av kullederna bytts ut...dvs ungefär lika mycket tid på service.

Tack för en givande diskussion!


« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv