Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Trodde först det var ett skämt!!! (+ till Nike)

Skrivet av Självfallet feminist!
När jag var inne och läste på den sämsta sida jag har sett på mycket länge (Tommy Rydéns).
Han pratar om hur intelligensen ska befrämjas. Hm, vilka vänder han sig till??? Han och hans anhang borde nog vara främst på den lista som han helst skulle sett aborterade. Speciellt intelligenta varelser verkar de i alla fall inte vara...

Citat från Rydéns artikel på Antifeministiska sidan:
"Om vårt samhälle ska bestå så måste vi tillbaka till den naturliga ordningen och sluta hyckla. Att det skulle vara en sådan välsignelse med att ha flickor på varje arbetsplats ifrågasätter jag verkligen. Det är bara till att konstatera att det ligger i mannens natur att attraheras av kvinnor, gift eller ogift. Därför är det inte så konstigt att det blir konflikter som sedan stämplas som sextrakasserier. Låt män vara män och kvinnor kvinnor."

Det är ju så att jag skrattar. Tyvärr är det nog många som tar det på allvar och tror att han är en mycket beläst och erfaren och kunnig person. Kanske blir de övertygade om att han skriverier är "sanningen". Detta skrämmer mig och gör mig bara ytterligare motiverad att än mer högljutt och uppmärksammat följa feminismen i samhället. Vad ska våra barn annars ha för framtid???

Precis som tidigare inlägg i ämnet så kan man analysera mycket av det som står skrivet där och verkligen punktera deras konstiga (o)vetenskapliga rön.

Nike, jag hoppas att du tänker till en gång till och hoppar av den där klubben. Bara det faktum att du blir medlem (vilket motiv du än har) gör ju faktiskt att de inbilska tror sig ha ett stort folkligt stöd och kanske fortsätter i tron att de har den rätta vägen att nå våra mål.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv