Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag menar inte att ni alla är extremister

Skrivet av Sportbil
vad jag menar är att det räcker med att några röst-starka personer är det och att dessa sedan benämner sig på samma sätt som du för att man kan riskera att utomstående tror att man håller med om extrema åsikter (eftersom man har samma benämning). Detta är inte ett dugg konstigt. Många exempel finns på hur allmänheten riskerar få fel uppfattning:
- att veganer är för våld eftersom några få i veganers namn vandaliserar
- att muslimer är terrorister eftersom några få säger att det står i deras tro att de ska ha heligt krig mot
- att hereosexuella män generellt är latenta hustrumisshandlare eftersom några slår
etc, etc

På samma sätt kan den som inte är radikal- eller betong-feminist välja att ibland av samma skäl visa sitt avståndstagande mot en del av det som är mest svårt att svälja i dessa feminister agitation.

Sen vill jag säga två saker till: det ena är att jag hittills och fortfarande uppfattar dig som en av de mer sansade debattörerna i tonen på detta Snack. Vet inte om du blir glad eller bara rycker på axlarna men jag är åtminstone glad att du är sansad i tonen även om du inte håller med mig i så mycket. Det andra är att det är först när jag kom till detta Snack som jag förstått att vissa feminister egentligen är mer upptagna med att skriva varandra på näsan med olika teorier än att kämpa för jämställdhet. Jag hade tidigare inte ens en aning om att det existerade så många olika grupperingar av feminister som det verkar finnas särartsfeminist, radikalfeminist, betongfeminist, likhetsfeminist, liberalfeminist etc etc. Och ofta verkar det som de hatar varandra mer än de vill kämpa gemensamt för jämställdhet.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv