Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Demeter

Skrivet av Cecilia
Jo visst, jag förstod av ditt inlägg att just du inte var kritisk, hade tänkt att förtydliga det i mitt inlägg, men missade det tyvärr. Men däremot tycker jag inte att vi har olika mål, och inte heller därför behöver olika medel, såsom du skrev. Alla behöver inte kunna en massa teorier, men man behöver inte hela tiden racka ner på reorier man inte känner till heller.

Jag tycker att det kan rymmas diskussioner som inte ligger på ett teoriplan - tex Hemmamammas. Skillmnaden är att hon bemöter oss med respekt, inte fördömer sånt hon inte ens har läst på förhand. Vardagsdisskussioner, javisst.

Jag tycker att mitt inlägg ovan var lugnt och sansat. Tyckte inte du det, eller?

Men det är märkligt att det är hela tiden vi kvinnor som ska få skit för att vi försvarar oss vid aggresiva påhopp, inte den man som skäller ut oss som är otrevlig. Jag förstår inte det här med att du säger att vi går till attack mot killar som vill vara med, jag tycker att det är precis tvärtom! De kommer hit och säger att de vill vara med, och i samma andetag berättar de för oss att de tycker vi är hemska och helt dumma i huvudet. Det tycker jag är påhopp om något. Och sen är det vi som är jobbigt när vi förklarar våra ståndpunkter och vill försvara oss mot de här anklagelserna.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv