Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Arbetat som städare

Skrivet av fd städerska
Jag arbetade som städerska för ca 10 år sedan både på kontor och hemma hos folk.
Jag tyckte det var ibland var jobbigt när folk satt kvar på sina rum när vi kom för att städa, men de flesta såg de som en chans att gå och ta en fika : ). Det bästa anser jag är då det görs efter kontorstid, vi städade ofta på morgonen.
Att ha någon som städade hemma hos oss anser jag vore underbart. Om jag skulle ha råd med det skulle jag ska det direkt. Då jag själv upplevt hur det är städa hos andra så vet jag att det inte något att skämmas över. Det är som vilket jobb som helst.
Om ni tror att alla ser ner på städerskor ska ni veta att man i vissa fall ser ner på de som man städade hos. Som exempel kan ges en kvinna som var hemma med barnen och orkade inte ens städa själv. Hölden av lathet tycker jag.
Jag trivdes jättebra med arbetet, fritt bra arbetstider och bra arbetskamrater. På mitt arbete var de flesta killar (2 tjejer och ca 6-7 killar).
Enda anledningen att jag slutade var att min arbetskamrat slutade och min nya arbetskamrat trivdes jag inte ihop med.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv