Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ifrågasätt henne direkt!

Skrivet av G
Jag möttes av en läkare på BvC med tvivelaktiga tankar och sade ifrån på en gång. Den dagen var jag på humör för det och hade mod ochkraft att dänga tillbaka, och jag önskar att jag alltid lyckas med det i fortsättningen också.

Läkaren fnös tex när min son valde en brödkavel att leka med istället för ett tåg, och han reagerade på att sonen valde en röd kloss framför en grön!

Så jag drog hela harangen om att vi inte måste fostra in barnen i trånga roller de kanske inte trivs i, och att han ska ge fasen i att tvinga på mina barn sina värderingar av färger och leksaker och att kan han inte tänka längre än så bör han återgå till forskning och inte träffa patienter alls. Gud vad han skämdes och han började stammande säga att han menade inte så bara att... Men jag stod på mig och sade att man som representant för en sådan kår inte får kläcka ur sig vad som helst utan måste tänka till mer professionellt.

Sen dess bokar min BvC-sköterka in mig hos andra läkare... :-)

Hoppas du har mod och kraft att säga till din sköterska, skriv ett brev annars? Hon måste få veta hur hon låter och agerar och hur illa berörd du bir av det.

Lycka till!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv