Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

har inget svar på din fråga

Skrivet av Annahoj bf 25/4 2 mf
Men jag känner igen mig i din ilska. Det känns som om omvärlden helt plötsligt förväntar sig att jag ska "köpa" tomma floskler och helt obevisade eller oförklarade sanningar utan ett enda argument. Speciellt barnmorskor.

Blir också förvånad när jag inser att de egentligen kan så liiite om graviditeter och speciellt missfall, som jag tyvärr råkat ut för 2 gånger på kort tid. Det känns på något sätt som om det inte är viktigt att ta vara på min tid och kraft, det är bara att acceptera att "det är så vanligt" och "vi gör inga utredningar". Jag vet ju att det handlar om pengar, och det är väl det som är kärnan, både för forskning och vård. Männen får helt enkelt mer pengar.

Sen har jag respekt för att det är mirakel, liv och skapande vi pratar om. Och jag vet att vi kan mycket mer nu än när jag föddes i mitten på 60-talet. Vilket jag är glad för.

Men ihop med faktumet att fler och fler kvinnor föder barn senare, eftersom vi utbildar oss och har kvalificerade arbeten som samhället har nytta av, så kommer problemen med fertilitet att öka, och då är det väl upp till samhället att stå för att dessa kvinnor är berättigade till hjälp.

svamligt? kanske?

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv