Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ingen aning egentligen!

Skrivet av Ziggy
Det handlar väl inte direkt om ett antal gånger utan mer om ett "mentalt tillstånd". Om man med osingel menar att man inte är "tillgänglig" för andra så kan jag väl i stort sätt säga EN gång. Eftersom jag definitivt aldrig håller på och dejtar flera paralellt eller så. Så i det avseendet är jag osingel direkt och som kortast intill dess jag inte längre träffar personen ifråga på DET sättet längre.


Men om man med osingel menar mer permanent "par" på obestämd framtid så är det väl ett stadie som båda skall upptäcka att man är i.....och det går inte att räkna i antal gånger. Det brukar väl infinna sig någon gång efter att de första "nyhetens behag" har passerat och man ändå finner att man vill "gå vidare" och ta det ett steg till!

Om du sen frågar med hänseende till att "jag skall ha varit osingel läääänge innan jag introducerar någon för JR"....... så har det väl mer att göra med att personligen känns det på så sätt att ska detta ske så ska det vara för att jag tror att jag kommer att vara tillsammans med den personen under lång tid och att personen i fråga därför åtminstone planeras ha en ganska permanent del i det liv jag även har som pappa. Eftersom jag har JR varannan vecka så kan jag ju under en ganska lång tid medans jag etablerar en ny reklation separera mitt "pappa-liv" från mit "Singel- och osingelliv" och därför gör jag det.
Jag vill inte hålla på och blanda ihop nyförälskelsen med mitt pappa-liv....för den vet jag av erfarenhet att den kan ta slut ganska fort från endera eller båda parter långt innan det övergår i något mer permanent......och då ser inte jag nån anledning till att blanda in min son i denna ekvation också!

Var det tillräckligt luddiga svar för att du inte skulle förstå någontong.......vem du nu än är!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv