Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ja,tyvärr

Skrivet av A
det är nog så att din flicka har problem som behöver utredas och åtgärdas. Hennes beteende är inget som hon kan rå för, hon gör det inte med flit eller med avsikt att skada någon eller vinna något även om det kan se så ut. Hon ska inte straffas eller förebrås, det leder ingen vart, utan hon ska känna att ni förstår att hon inte kan hjälpa det. För det kan hon inte! Det ska ni vara alldeles övertygade om. Oavsett vad andra säger eller påstår är det så, det har heller inget med uppfostran att göra eller er som föräldrar.
Hur jag vet detta? Jag är mycket i kontakt med föräldrar som har barn med samma problem som din dotter. Ja hon har bl a dålig impulskontroll.
Din dotter behöver utredas, en s k neuropsykiatrisk utredning, och hon behöver speciellt stöd och kanske någon form av behandling.
Mitt svar utgår helt från din beskrivning, finns andra fakta som inte stämmer med den, kanske mitt svar inte är relevant. Vill du ha kontakt med mig skriv då under samma rubrik på Forum - Föräldraforum på www.attention-riks.nu så svara jag där.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv