Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Försöker svara.

Skrivet av Ulrica med Elias 2½ år (v28+3)
Hej!

Nej, tyvärr har jag fått dåligt med stöd från BM och sjukhuset. När jag väntade andra barnet så togs jag på allvar eftersom första föddes så tidigt men när jag fick gå längre och längre med tvåan och trean så minskades alla kontroller succesivt så med 4:an gick jag inte på en enda extra kontroll, tyvärr! Jag försökte verkligen få dem att förstå att jag var orolig att föda tidigt men ingen tog mig på allvar. :(

När vattnet gick under grav 1 och 2 så gjordes inget alls för att stoppa förlossningen så de barnen föddes bara timmar efter vattenavgång.

När vattnet gick vid 4:e grav. så åkte jag ambulans till sjukhuset där man gjorde ALLT för att stoppa förlossningen (tabletter, sprutor och till sist dropp!) men förlossningen gick inte att hejda så sonen föddes ca 18 timmar efter att vattnet gick.

Jag har varit sjukskriven större delen av mina 3 senaste graviditeter men då pga. foglossning. Jag HAR haft enormt mycket förvärkar men de har ingen tagit på allvar eftersom man (vid de enstaka gånger då jag lyckats tjata mig till kontroll) kommit fram till att livmodertappen ej påverkats.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv