Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ok

Skrivet av Ulrikah
"Jag tycker itne att dagis ska finnas för att barnen "behöver" det. Utan ska finnas för att föräldrar måste jobba eller liknande!
Det finns inget bättre ord än just "förvaring"""


Eftersom föräldrar jobbar så behöver barnen förskolan. Varför ens skriva förvaring? Barnet och föräldrarna har ett behov att förskolan helt enkelt.
Mina barn har med tiden fått ett större behov av förskolan än bara för mamma och pappa jobbar. De har en stor del av sitt liv där med många vänner. De ser det definitivt inte som att de är där bara för mamma och pappa jobbar. Dom är där för dom vill det.


"Jag skulle aldrig i livet låta någon FSKpedagog tro att hon vet bättre än jag hur mitt barn ska ha det!
O det var det som ursprunginlägget handlade om till en del."

Tja, i vissa situationer vet säkert en utbildad pedagog mer än mig om barn i allmänhet. Att förneka det är väl bara fånigt? Jag har erfarenhet av endast två barn. Ingen påstår väl för det att pedagogen skulle känna just mitt barn bättre?


"OCH jag tycker att det är beklagande att föräldrar blir så ifråntagna sin roll att många faktiskt inte ens litar på sin egen intuition utan följer andras mallar."

har inte med detta att göra. Jag är mamma dygnet runt men föskolan kan ge mycket annat som inte jag kan ge. Inget jag skäms för eller får mig att känna mig dålig. Jag kan aldrig lära mina barn i samma utsträckning hur man umgås i grupp, turtagning och en massa lekar. jag är ingen lekande mamma, tycker uppriktigt det är rätt trist.

"MEN jag är starkt emot att börja för tidigt OCH att barngrupper är för stora osv osv."

Tja när barnen skall börja beror väl på behovet? Barngrupper är ofta för stora och stökiga ja och det kan man givetvis vara emot. Vem är inte emot allt förs stora barngrupper?


« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv