Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tack Sussie och Jennie för era svar

Skrivet av Mamma till N
Jag har läst här lite förut men känt att jag inte vill komma med "vårt lilla VSD" när det finns så många som har det så mycket värre. Så stort tack för att no svarade så fint. Vi skall på uppföljning nu om några veckor igen, och hittills har det varit så varje gång (fjärde UL blir det nu) det närmar sig blir jag orolog men däremellan vill jag inte tänka på det. Vilket jag i och för sig gör ändå, andas hon fort och oregelbundet, slår hjärtat ovanligt hårt, sover hon dåligt mår hon inte bra??? Men hittills har hon växt som en fura: ligger på översta kurvan på längd och näst översta på vikt (det ligger i släkten) så det inger ju ingen oro. Men första BVCläkarbesöket sa att hon aldrig hört så högt blåsljud, nästa gång sa att det var ovanligt tydligt men hon hade jobbat på hjärtkliniken och tyckte dottern såg så stark ut att inte det var något skäl till oro. Nåja, viktigast är hjärtkliniken (Ackis i Uppsala) och de talade ju om mätning av flöde förra gången men av det blev inget utan ut igen efter 5 min, jag var så snopen att jag inte ens kom mig för att fråga. Men denna gång skall jag inte låta mig avspisas så snabbt. Någon titthåls operation kan det tyvärr inte bli tal om då VSDn sitter så nära aorta (tror jag det var?).
Oj, det blev långt, hoppas ni orkat läsa. Vet eg inte vad jag är ute efter mer än att det är skönt att höra hur andra i samma situation tänkt. Tack för det!
till Sussie, glömde att säga att trots de svåra komplikationer det blev för Svante tror jag att av den delen led ni mest då barn inte kan tänke "om - hur" skulle det ha hänt utan lever mer i nuet.
Hoppas att både Svante och Alva och föräldrarna mår bra idag
Kram till er

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv