Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har blivit ifrågasatt

Skrivet av SESA
Flera gånger, det är som att folk tror att man hittar på… Sist det hände var det väldigt tydligt. En man som sa: "Vadå, sa hon så, och hon är bara 2 år? Säkert du!" i jättenedlåtande ton.

Han har inga egna barn så någon avundsjuka handlade det nog inte om. Det jag berättade var inte till för att briljera utan för att berätta om hur mammig/anitpappa flickan är. Tanken slog mig inte att någon skulle tro att jag ljög om hennes tal.

Strunta i andra! Läskigt är det inte öht, det är ju kul med små pratkvarnar… båda mina har snackat tidigt, men jag lägger inget värde i det, mer än att det är roligt och givetvis FÅR man vara lite stolt över sina barn, även om de sticker ut så det kan reta andra. Men lite så är det, har man "duktiga" barn ska man hålla inne med det, annars skryter man och är hänsynslös till de som inte kommit lika långt i tex språkutvecklingen. Just språket verkar vara ett känsligt område.

Att däremot vara stolt över barn som går tidigt och är tidiga fysiskt verkar vara okej på ett helt annat sätt.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv