Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kanske detta hjälper?

Skrivet av Kattis, 26
Jag vet inte om det är "rätt" sätt, men tipset blir att inte ge upp!
Nu vet inte jag om du gillar Dr Phil, men ibland har han sina ljusa stunder även om det dock är ganska "amerikaniserat", det han säger.
Dock skulle han nog säga att er son i slutändan får som han vill, vilket skulle göra att han fortsätter.

Jag tror att det kan vara ett tips att testa att inte låta honom sova i er säng, trots att han protesterar.Om han blir väldigt ledsen så kan man kanske testa lite i taget,t ex som ni gjorde att börja prata om det, men att ni sätter en viss dag då det ska börja så han är förberedd och att ni pratar om det ganska ofta innan det är dags.
Kanske också försöka göra det så mysigt det bara går, kanske byta sängkläder tillsammans (barn gillar ju att hjälpa till) eller något sådant, så att han är med i hela processen så att säga.

Sedan vill jag starkt påpeka att jag _absolut inte_ tycker att ni gör fel på något sätt eller att ni är okonsekventa i ert handlande.Jag förstår mer än väl hur trött man är på kvällen som småbarnsförälder och vill att allt ska gå smidigt! ;-)

Lycka till!!!

Kram


« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv