Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Om jag

Skrivet av Trött
hade fått underhåll för mitt barn, vilket jag inte har pga VV, så hade jag vägrat redovisa var pengarna går! Ska vi kanske kräva av barnfamiljer att de redovisar var barnbidraget tar vägen också? Det finns familjer som sätter hela summan på ett bank eller fondsparande till sina barn! Det finns också familjer som den 20:e jublar och äntligen kan åka till affären för att storhandla, när det handlat om frysrensning den senaste veckan. Vad är rätt och vad är fel? Oavsett ekonomi så tycker jag att när man valt att skaffa barn och om man inte har sitt barn halva tiden ska man väl åtminstone ta sitt ansvar ekonomiskt!! Jag blir så trött! I sverige idag kan man faktiskt välja att ha sitt barn, umgås med det, betala de faktiska kostnaderna och ta sitt ansvar som mamma/pappa! (Jag vet det finns, men inte många, fall där man nekas ex VV)

Min kompis har en pappa som också "vill se var pengarna går".. Vad han inte vill se är HUR det går för hans dotter i skolan.. till vem hon går och leker med på eftermiddagen.. hur det går för henne i vardagen och i skolan..

Nej! varannan helg träffas de. Mc donalds, lördagsgodis, en liten paket..ROSENRÖTT! Vad är det för jäkla relation till sin förälder??? Inte ett telefonsamtal i mellan, inte en natts övernattning extra. Men var pengarna går vill han veta.. Usch vakna! Dax att ta ansvar för sina barn..


« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv