Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

sisia - que?!?

Skrivet av muppet
Jag förstår inte riktigt var du läser in att pappan är oengagerad? Jag tycker att det ganska klart framgår att det är *dottern* som - i typisk tonårsstil - för iaf tillfället anser att det är intressantare att umgås med kompisar mm och sålunda beter sig ganska egocentriskt. Kanske vet du mer än vad jag gör om just den här familjen, men du får väl ändå ta och hålla dig till det som är relevant i originalposten?

Att sedan sätta sig och i princip deklarera att man är socialbidragstagare om man inte kostar på ett barn mer än 400:- i julklappar, det är under all kritik. Låt mig för det första notera att det ingenstans står att detta var det enda som barnet ifråga fick (det har *du* tolkat det som). Kanske är det så - jag vet inte då jag inte känner Linn. Dock kan jag tala om för dig att det finns bra många familjer som *inte* går på soc (och aldrig har gjort det) som har det svårt just pga julklappshysterin - jag känner ett antal familjer som varje år fasar inför julen.

Det känns som att du har missat hela poängen, nämligen det faktum att dottern är otacksam och uppvisar det på ett flagrant sätt. Som jag nämnde tidigare är det naturligtvis i kombination med ett typiskt "tonårssyndrom", men varför i hela friden börjar du (fel)tolka posten och kritisera istället för att försöka hjälpa?

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv