Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Svårt läge!

Skrivet av Astrid
Det första jag fastnar på i ditt inlägg (angående sovtiderna) är; att några av barnen gärna är uppe lääänge på kvällarna innebär väl inte att de måste få det...? Jag försöker inte tala om för er när ni ska lägga era barn, men _jag_ tycker _absolut inte_ att barn på 10 år har någon anledning att vara uppe till senare än 10, MAX 11 på kvällarna! De som är 12 och 13 borde kke få vara uppe liiite längre (de är ju trots allt äldre) skulle kanske kunna få en våningssäng på annat ställe där ni har plats? Tycker inte det är orättvist på något sätt, barn behöver mer sömn än vuxna; alltså bör de lägga sig tidigare på kvällen. Att de är utsövda kan ju minska en del på tjafs mellan dem då humöret är bättre kanske...?

I övrigt ÄR det svårt, din sambos barn är ju syskon och håller säkert varandra om ryggen. Det blir naturligtvis "orättvist" eller vad man ska säga, mot din dotter, men vad kan man göra förutom att prata med dem?

Att du och din man pratar igenom situationen så att ni kan lita _helt_ på varandras omdöme när det gäller att ni ser hur barnen beter sig mot varandra, hur och på vilket sätt ni tillrättavisar barnen osv är ju viktigt, men det verkar ju som om ni har det rätt bra på den fronten.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv