Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ta hjälp

Skrivet av Jenny RE
Prata med andra, du har ingenting att skämmas för, låt honom stå för det.

Det är ju världens apparat att bryta upp, särskilt med tanke på barnen. Men som det nu är så får ju också de en sned uppfattning om hur livet ska vara. Jag känner ju inte er och vet inte alls hur ni har allt omkring ordnat, men det vet ju dina vänner, din familj...? Kan du prata med dem? Om du förklarar att såhär är det och just nu behöver jag inga ifrågasättanden bara HJÄLP. Och en sak till; Tala om för din man att det också är för hans skull, han kan inte leva hela livet i sandlådan. Hans barn kommer inte vara intresserade av att vara föräldrar åt honom när han blir gammal, så det är lika bra att han tar tag i sin relation till dem nu, innan de tappar förtroendet helt. (För det gör de annars, förr eller senare.)

Tänk: Du. Fri. Självkänsla att förmedla till dina barn. Respekt för dig själv. Respekt för en man som inte förmådde leva i ett förhållande och som du därför nu låter stå på egna ben.

Om du bestämmer dig för att det är det du vill, så går det! Utgå ifrån vad du vill, inte vad som verkar "enklast". I längden så vinner alla på det.

Maila om du vill, jag är ingen "expert" på nånting, men det kan ju vara skönt med någon helt utomstående att bara "vräka ur sig på".
[email protected]


« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv