Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

precis!

Skrivet av lisa+loke+freja
"att ekonomi används till största del som en undanflykt eftersom man inte vill nedprioritera bilen och vardagslyxen till förmån för jämnare uppdelning."

Var finner jag bevis för att detta påstående är sant? Jag har hört det massor av gånger men inte en enda gång under mitt liv (och jag är inte sååå himla ung ;))träffat på någon som inte prioriterat ned när de fått barn, tvärtom så har de flesta jag känner prioriterat bort sig själva totalt under en tid...

"Jag har inte sett mycket debatt om hur förslavade kvinnor skriker ut sin ångest över hemmafruandet, snarare hur man försvarar sina val med näbbar och klor alternativt hävdar att allt är predestinerat."

Just så, kvinnans rätt försvaras av dem som inte är i sagda situation. Är vi kvinnor som valt att vara hemma så blåsta att vi inte kan stå upp för vår sak och tala i egen sak? Varför måste vi ha "hjälp" av andra som valt annorlunda? Vill vi ha hjälp?
Vem lyssnar på våra argument? Ja inte är det någon på "Jämnlikt hemma?" iaf. Härinne har det samlats ett gäng jämnlikhetskämpar som till varje pris vill stryka över, släta ut och eliminera varje liten skillnad mellan man och kvinna.
Vi som tänker annorlunda får inte riktigt plats här. I slutändan blir det här forumet en klubb för inbördes beundran där jämnlikhetshjältarna klappar varandra på axeln.
Själva föremålen för er jämnlikhetskamp har redan tröttnat på att få försvara sig och sett sig om efter andra forum.

Jag tycker att det är jätteintressant att läsa om olika sätt att se på saker men jag blir trött på att det hela tiden antas och förmodas saker utifrån mina val av föräldraledighet.
Jag är för en debatt och diskussion där alla kan säga vad de tycker...MEN jag tycker att folk dels är snara att ha fördomar och dels är dåliga på att ange källa och vara källkritiska.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv