Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

antingen eller

Skrivet av lisa+loke+freja
Antingen får vi väl komma överens om att vi anger källa och isåfall är det ju mer än ok att "påstå" saker och ting.

Eller så får vi utgå från våra egna erfarenheter och göra detta klart och tydligt så att min personliga erfarenhet inte blir tagen för "fakta" i allmän mening.

Jag förstår inte hur du får det till att min mening eller mitt sätt skulle vara det allenarådande. Däremot slänger jag mig inte med siffror och sånt, för jag har ingen bakgrundsfakta...och då aktar jag mig för det. Istället utgår jag från det jag vet och det är vad jag själv upplevt.

Jag menar nog snarare att det slängs hit och dit med siffror, statistik och "fakta" utan att man vet vem som plockat fram dem och i vilket syfte.

För mig som då är motståndare mot en 50/50 delning så blir jag bara mer fast i min tro att det är fel.
Om ni däremot hade "överbevisat" mig med rapporter, siffror och fakta som talade för er sak så hade jag nog tagit er lite mer på allvar och kanske t.o.m.ändrat åsikt...för jag är inte övertygad om att det system vi har i dag är det ultimata...
Om det hade varit en sund debatt där det inte hade rackats ner på oss som gjort annorlunda än vad som är politiskt korrekt så hade jag också varit villig att ge er kred för era ståndpunkter och er kunskap.
Som det ser ut nu här så blir jag bara förundrad och lite arg och ledsen över hur illa ni bemöter kritik.

Och visst dras man med, får jag ett snäsigt svar så svarar jag i samma ton tillbaks ...som man behandlar andra blir man behandlad själv....



« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv