Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Du missuppfattar mig litet

Skrivet av Elanor
Du har alldeles rätt i mycket av vad du skriver. Om du skulle vara med i en forskningsstudie, skulle du vara "ett litet frö i mängden". Och det är ju precis vad forskning är, att samla ihop många frön och visa fram hela limpan.

Jag tycker precis som du att det är bra att se saker och ting ur stora perspektiv. Det är väl det forskare försöker göra genom att samla ihop många människors erfarenheter. Men om man _bara_ skulle se allt ur de stora perspektiven, skulle det bli bra tråkigt. Därför tycker jag (som är forskare) att det är roligt att läsa och skriva här på FN. Det är intressant att försöka förstå VARFÖR människor ser saker och ting på ett visst sätt och då måste man ju fråga var och en.

Problemet här inne tycker jag ibland är att de som skriver blandar ihop perspektiven. Utan att fundera så noga skriver man "de flesta anser" eller "såhär gör människor" - men det kanske bara gäller personer i den egna omgivningen eller subkulturer man råkar känna till själv.

Jag kommer att fortsätta skriva om mig själv och mitt liv härinne därför att jag tror att det är intressant för andra. Men jag är inte representativ för någon annan än mig själv. Och jag hoppas att du och alla andra också kommer att fortsätta skriva och berätta om era liv och åsikter.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv