Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jomenvisst...

Skrivet av listo
Nej, du har inte skrivit rakt ut att du inte accepterar andra sanningar än din egen, men om man öppet går ut och talar om att man inte litar ett dugg på statistik och analyser, samt säger att man kanske är för naiv för att se orättvisorna, så ger det lätt ett intryck av att din sanning är sanningen med stort S, och statistik och andra "analyser" troligen är manipulerade.
Jag kanske har missförstått dig, det är ju lätt gjort i en skriven diskussion, men det är i alla fall det intryck jag fått av dina tidigare inlägg.

"Män tenderar att vara mer egocentrerade av naturen"
Jaså?
Om man med "naturen" menar generationer av fostran så kanske jag kan hålla med dig. Om du menar att de är det av genetiska skäl så håller jag däremot inte med, och det finns väl hittills ingen heller som lyckats bevisa något sådant, eller?

"Generellt sätt är kvinnor mindre intresserade av jobb som kräver 110% av din uppmärksamhet. De väljer istället att satsa på ett ok jobb och sin fritid på sin familj"
Ja, men ÄR det ett fritt val, eller är det återigen ett resultat av generationer av fostran i hur en kvinna "ska" vara?

I de undersökningar som gjorts, där man inte bara jämfört kvinnor och män rakt av, utan även tagit hänsyn till utbildning, jobb o.s.v. så har man kunnat se att det fortfarande är så att kvinnor bara har 92% av männens löner. SCB har en massa info om detta bl.a. på sin webbplats.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv