Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lingling

Skrivet av lisa+loke+freja
Men om det nu är så uppenbart att det är såååå himla orättvist på arbetsmarknaden så borde väl inte informationen om hur man kommit fram till det vara så hemlig...eller?

Det är alltså så att det görs statistik som sen inte "får spridas hur som helst"
Hur har ni som är så bombsäkra på att det är orättvist fått reda på den här informationen? Hur kan ni vara säkra på källan om den inte är öppen för granskning?

Jag tror på den information som jag får tillgänglig och om den måste ligga skyddad för allmänheten så ifrågasätter jag också tillförlitligheten.

Om det enda fackförbunden kan göra i dagens läge är att göra statistik som de sen inte redovisar så kan vi ju lika gärna slopa fackföreningarna.
Om det nu är så att dessa stora orättvisor kommer fram i dessa fackliga studier så borde väl för tusan facket gå in och säga ifrån och se till att rättvisa skipas. Det är ju trots allt förbjudet att särbehandla någon pga kön eller ras och om förhållandena mellan man och kvinna på samma yrkespost är exakt lika och lönen ändå olika så är det ju ett solklart fall av lagbrott.

Således, det enda detta fått mig att inse är att facket helt spelat ut sin roll och numera tydligen bara är en bunte folk som gör hemlig statisktik som man kan betala för att få ...det är alltså det man betalar för när man betalar fackavgift då eller?

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv