Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lisa!

Skrivet av Nirak *på besök*
För det första: Syftet med att lägga ut exemplet på löneskillnader inom mitt yrke var inte att "överbevisa" dig. Om jag minns rätt så efterlyste du sådana exempel tidigare? Därför plockade jag fram den statistik jag har tillgång till. Jag trodde faktiskt att du skulle vara intresserad och att du skulle ta den på allvar. Men jag hade uppenbarligen fel.

För det andra: det är onekligen lite konspirationsteoretiker över dig... Tror du på allvar att lönestatistiken för informatörer i Sverige är lösenordsskyddad för att den inte är "sanningsenlig och korrekt"? *Fnissar litegrann*

Lingling har redan förklarat i sitt inlägg ovan, men låt mig ta det en gång till...

Statistiken finns inte till för att övertyga "skeptiker som dig". Den finns till för att vara ett stöd för mig och andra betalande föreningsmedlemmar i våra löneförhandlingar.(Exakt samma sak gäller för övrigt i mitt fackförbund - ett SACO-förbund - statistiken får man bara tillgång till om man är medlem.)

Och JA, Lisa. Statistiken från Informationsföreningen ÄR uppdelad enligt tjänst, ansvar, antal år i yrket, typ av arbetsplats, utbildning, ålder, kön etc. Den är alltså seriös och detaljerad. Och därmed visar den faktiskt att "det är riktigt orättvist", som du säger.

Du kan naturligtvis inte veta om exemplet ovan är sant, eller om jag bara hittar på... *s* Men du skulle enkelt kunna ta reda på det genom att e-posta till Informationsföreningen. De skulle garanterat svara dig. Men eftersom du själv säger att du inte är beredd att "lägga ner en massa tid på att söka upp information för att bli överbevisad" så har du ju redan gjort ditt val.

Vill du hellre ägna tiden åt att misstänkliggöra dem som har en åsikt eller presenterar fakta som avviker från din världsbild, så varsågod. Jag är dock inte intresserad av att fortsätta diskussionen, för du har med all önskvärd tydlighet visat att du är ointresserad av en seriös debatt. Jag lägger därför ned diskussionen här.

Lycka till och ha det så bra. Kanske vågar du ta av skygglapparna någon gång framöver. Fridens och gonatt!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv