Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Men...

Skrivet av Lena
Oj nu håller jag inte alls med. Du tycker din tjej är blödig när hon bär runt på dottern istället för att låta henne vara ensam när hon inte vill? För mig är det _självklart_ att barnet inte ska behöva vara ensamt om det inte vill, givetvis bär jag runt på barnet! Där har ni olika uppfattning om hur man är en bra förälder, det får du acceptera, du kan inte kräva att din flickvän gör på ditt sätt!

Men sen det sista du skriver är ju en helt annan sak; att flickvännen går på fester och grejar en massa men ändå inte tar sig tid till barnet, det låter ju inget vidare!

Sen är det så att det är olika hur mycket man får gjort när man är föräldraledig, bara för att du kanske hinner göra massa hushållsarbete när du är hemma på dagarna, tycker jag faktiskt inte du kan kräva att din flickvän ska hinna göra samma när hon är hemma. När min man vara pappaledig så hann han färre saker i hushållet än jag gjort, men jag anser inte att jag kunde kräva det av honom bara för att JAG tagit på mig det. Faktiskt.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv