Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bella!

Skrivet av Geoff & CC
Nu tänkte jag skriva det här på svenska, så hoppas att det går bra!

Jag hoppas verkligen inte att du blir avskräckt av Helenas mans erfarenheter. Givetvis kan det bli så, men jag tror mkt har att göra med inställning och personlighet. Om man är positiv och villig att prova på utmaningar så går nog det mesta!
Jag är lite nyfiken på vart i Sverige din familj bor (dit ni EVENTUELLT flyttar) och vad ni jobbar med nu? En stor fördel är ju att bo nära familj, släkt och vänner som hjälper till och ger stöd.

Jag vill absolut inte vara rude, men med risk för det så måste jag kommentera Helenas mans problem med att få jobb. Jag har arbetat som lärare, utbildar mig till lärare nu. Min mamma är Walesisk (har bott här i 30 år) och jobbar som högstadielärare i engelska. Om man har meriterna som H's man så borde det inte vara några som helst problem att bli anställd eller i alla fall få ett vikariat som lärare. Man behöver som sagt var inte ens vara utbildad och flytande i svenska för att få jobb som lärare i engelska. Om man ej får ett jobb så kan det kanske ha något med personligheten att göra eller personen i fråga kanske är lite för picky? Vad vet jag....? Min kille har i alla fall blivit erbjuden att vikariera som lärare i engelska utan att ha erfarenheter från läraryrket (och han blev INTE erbjuden detta av min mor vill jag bara tillägga..*s*)
Min kille är lite blyg av sig och ville tyvärr inte prova på att jobba som lärare...(ungar är ju så himla härliga)...han vill hellre snickra!Ha!

Hur som helst...hoppas att ni har en trevlig sommar!!

Varma sommarhälsningar från Upplands djupaste skogar,

//Cizzi


« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv