Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

allvarligt

Skrivet av annan mamma
"Vill du hålla pappas snopp i handen? Den är varm och mjuk". "Ibland är den stor och röd".

Detta finns inte i ett barns begreppsvärld ! Hitta _inte _egna förklaringar utan gå till botten men det hela ..kontakta BVC till och början med , skulle kunna kontakta BUP men de flesta mottagningar har långa vänte köer . Ifall det behövs så kan bvc ligga på med remiss till barnpsykolog .

Jag har befunnit mig där DU är i dag ! Och hur skulle du kunna tro att något har hänt ?? när det är människor som man litar på och älskar som man har i sin omgivning .

Ditt barn är för litet för att ge sig i väg på egna utflykter eller hur ? Vist sker det övergrepp på dagis men du får lyssna på vad barnet säger !

Vi vuxna speciellt anhörig blir så ”knäppa” konstiga när barn säger sådana saker…det tar stopp så kan vi inte tänka klart .

Ta dig mod och våga ta upp detta med ditt barn igen ! Visa att _du _ som mamma är stark och att du kan ta emot ditt barns berättelse genom att våga fråga , lyssna finnas där för ditt barn .

Ta upp det genom att fråga om det barnet sa i badet fråga _vem _ sa det …eller _vem snopp är ibland stor och röd ? Vem säger att den är varm och mjuk ??

Många blir rädda för att ställa frågor eftersom man tror att det kan förstöra för en ev utredning . Men man ska tala med sitt barn men undvika ledande frågor som du sa inte lägga ord i hennes mun .

Det är ett år sedan min dotter sa ” några ord ” som jag ville skulle betyda något annat …det visade sig att hennes far utsatt henne .

Hör av dig igen …stödjande kramar

annan mamma

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv