Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tack för era svar

Skrivet av Anonymina
Jag har pratat med min barnmorska och en terapeut med inriktning på barn och de tyckte som ni - att jag bör ta kontakt med någon. Jag har fått numret till Erika-stiftelsen i Stockholm, är det någon som känner till den?

Kruxet är att hon mår hur bra som helst, har inte sagt något mer, har inga rubbningar eller konstigheter - som jag kan se i alla fall, och jag känner henne rätt väl.
Min slutsats för närvarande är att det inte var något allvarligt, men att jag ändå ska ta kontakt med Erika-stiftelsen. Jag vill inte riskera att det är på riktigt och att jag inte agerat, utifall att jag har fel.

Jag tror iofs att hon vet hur en snopp känns, vi badar ofta tillsammans. Ibland tillsammans med mig, ibland tillsammans med sin pappa.

OM det är något så tror jag att det är någon som utger sig för att vara "pappa". Hon kallar nämligen inte sin pappa för det på det sättet, han får heta alla möjliga saker som hon för tillfället har i huvudet, har hört sagor om eller sett på film...

De möjliga misstänkta skulle annars vara morfar, farfar samt en granne som vi har använt som barnvakt (har egna barn i samma ålder).

Hon är en toppenskön och lycklig liten tjej som skrattar mycket och tar för sig, men inte sitter i knät på folk hon känner, eller ens ler mot dem. Jag har alltid uppskattat att hon är lite "fjär", inte som många andra som blir glada när andra människor tar i deras barn.

Skriv gärna fler inlägg, jag läser allt.




« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv