Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag valde

Skrivet av Majan
mellan att bli förbannad på ditt sätt att bemöta barn eller att skratta åt eländet, och jag väljer att skratta. Kom tillbaka om ett år och jag lovar att du har samma fråga :) Jag hade också principer innan jag fick barn, jag visste precis hur jag skulle göra. Men när knyttet låg där på min mage på bb så förändrardes jag, min syn på barn och jag lovar att samma sak kommer att hända dig.

Jag har en tvååring som aldrig någonsin setat still vid bordet, samma tvååring sitter som ett ljus på dagis. Samma barn hällde under flera månader alltid ut mjölken på golvet hemma, det hände inte en enda gång på dagis. samma barn slängde tallriken i golvet som en gest att nu är jag mätt (jo, vi försökte på alla sätt och vis att hindra det) och på dagis har han inte slängt en enda bit mat på golvet. Min son tar en timme att få att somna på helgdagarna, på dagis lägger han sig ner, blundar och somnar.

Att vara förskolepersonal, barnvakt och storasysetr har ingen som helt likhet med att vara mamma. Och det kommer du snart att bli varse :)


« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv