Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

kolla

Skrivet av anonymt H
Hej Isa!
Det är nu en månad sedan jag var på konsultation inför bröstförstoring, och jag vet hur sprängfylld av tankar man är! Det kändes som om jag inte kunde tänka på annat än bröst(och det är fortfarande illa... nu har jag knappt en månad kvar till operation!)!
Jag läste massor på internet, på alla kirurgers hemsidor och så... Har du varit inne på www.qvinna.info
där finns det bla listor med lämpliga frågor att ställa vid konsultation!
Om jag uppfattat saken rätt så lägges numera inlägget helst bakom bröstmuskeln, det hålls bättre på plats, mindre risk för kapselbildning (och jag tycker det verkar bli snyggast när man kollar på före/efterbilder där de anger var implantatet satts). Men jag har också läst att det kan vara lite smärtsammare.

Jag ringde också för att beställa tid hos kosmetisk kirurgi, men jag valde bort den kliniken av flera anledningar! Det står ju flera olika städer på hemsidan och de finns med i min telefonkatalog, konsultation och efterkontroller görs alltså här i min hemstad, men operationen görs i en helt annan del av landet (Falköping) och jag har ingen lust att åka så långt när jag har massor av kirurger här i närheten! Och man får ju bara träffa läkaren vid ingreppet, övriga träffar blir med sköterska!

Kram tillbaks!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv