Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fast jag tycker ju då

Skrivet av marikaL m fem
att man inte ska få uttrycka sig som man vill ens om man är åtta år :-/

Tycker faktiskt det är lite beklämmande att så många här verkar tycka det är ROLIGT med kommentarer som "bajsjävel" etc. Sånt kan ju t om spä på antaganden om att föräldrarna i sin föräldraroll inte gett barnet de bästa förutsättningarna.

Så därför förstår jag inte riktigt heller hur du kan bli MER upprörd över att tanten här uttryckte sina känslor över att bli kallad sånt än över det faktum att din dotter delat ut brev där de kallat folk "bajsjävel", "fula apa" och annat :-/
Och som hon (+ kompisen) betett sig så VAR det väl bättre i området innan hon flyttade dit, ur tantens synvinkel? Din dotter måste väl också lära sig att det hon gör påverkar omgivningen??
Om inte annat så kan väl tantens starka reaktion tydliggöra för din dotter hur det hon gör påverkar andras känslor? Eller vad säger dottern själv?

Sorry, men så tycker jag. Men jag hoppas ni får till nån fungerande grannsämja även efter detta (själv skulle jag nog vara väääldigt avvaktande mot ev grannungar om de utsatte oss för nåt liknande).

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv