Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ganska stor skillnad

Skrivet av ~majo~
på vad man förväntar sig av en omogen 8-åring och en förmodat mogen 80-åring!

Jag räknar inte med att mina barn ska veta exakt hur man uppför sig när de är små, det är något som de håller på att lära sig. Men jag förväntar mig att människor som nått den aktningsvärda åldern av 80 år vet det! Vilket damen i detta fall gav tydliga bevis på att så inte vara fallet.

Det som jag tycker är än mer beklämmande, är vilka krav du antagningsvis ställer på dina egna barn, om du nu tycker det är så förfärligt att ett litet barn hittar på bussträck ihop med en kompis, men helt acceptabelt att en vuxen säger till ett barn, som dessutom (antar jag) har svårigheter med impulser och annat, att hon är den elakaste unge hon stött på ,och att det var bättre innan barnet flyttade till kvarteret.

Du kan anta så mycket du vill att jag bl.a. inte gett mina barn "de bästa förutsättningarna" eftersom jag tyckte det lät komiskt med påhittet, men det är med dina mått mätt.
Med mina mått mätt så kommer jag alltid ta parti för barnen, mot "ouppfostrade vuxna"!

Jag förväntar mig inte att barn ska uppföra sig bättre än gamlingar, som du tydligen gör.


« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv