Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Samma här....

Skrivet av Charlotte
I dag är det på dagen ett år sedan vi åkte in med vår nu 9-åriga tjej och vi fick beskedet att hon fått diabetes. Här har också många tårar runnit men jag känner som du, att trots en stor omställning och ett första halvår av mer eller mindre kaos så fungerar nu allt väl. Tillvaron med diabetes har blivit vardag. Vi upplever också att diabetesteamet på sjukhuset har varit ett enastående stöd. Och skatt...ja, det betalar vi med glädje i och med all utrustning och medicin som vi hämtar ut gratis på apoteket i tid och otid. I bland ägnar jag mig en tanke åt vad vi människor faktiskt klarar av i tider av kris. Det som från början känns oövervinnerligt och jättesvårt känns efter en tids omställning och bearbetning möjligt. Man klarar av det..... Rebecca började med sprutor och det fungerade okej men i mars fick hon pump och det blev ett lyft för tillvaron.

Rebecca är mycket väl insatt i sin sjukdom och hon kan redan väldigt mycket. Hon har gjort det såååå bra!

Jag är ofta inne och läser på denna sida. Ett jättebra forum där man VET att man kan få kloka råd från andra i samma situation.


« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv