Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad lustigt..

Skrivet av L
att du skrev att du betraktade din son som frisk för det gör jag likadant med min son. Särskilt när folk frågar om allergier och sånt. Då brukar jag glatt konstatera att, nä, han är inte allergisk mot nåt....ja förutom socker då!

Jag tycker som du att mitt barn är ovanligt frisk. Kanske är det för att diabetesbarn oftast har en bättre kosthållning än andra barn....
Vi har gjort så att vår pojke får äta nyttig mat och mycket grönsaker till "vardags" så att säga, men så fort det bjuds kakor eller är kalas (om det inte är det för ofta) så får han också äta som alla andra barn. Därför att jag tror att om man nekar barnen det så kan de liksom bli besatta av det istället och kanske börja äta "i smyg" när de får möjlighet. Dessutom, om man doserar rätt och kontrollerar lite extra så behöver det ju inte ens innebära att de får för högt blodsocker av det....

Hmm, vet inte varför jag skriver allt det här till dig, det var nog bara för att jag kände igen mig så otroligt i din berättelse, särskilt det där om klurandet dag och natt och att man aldrig hittar någon stabilitet utan ständigt måste kolla värdet. Men det är väl den ständiga strävan att alltid vilja att han ska ligga bättre som gör att han faktiskt ligger så bra som han gör.....Jag tycker alltid att man har en ny teori om varför värdena uppför sig si eller så men alltid spricker teorierna, hur klurig man än tror att man är.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv