Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

min son

Skrivet av tebasile56
Som hade dyslexi eller har.... han fick ingen stor hjälp i mellanstadiet men kom upp i högstadiet då det blev klart att han hade svårare skrivsvårigheter än dom hade "trott" i låg och mellan...Vi försökte men det är svårt när inte dom sk profsen vill lyssna och hjälpa......
Jag försökte sudda åt min son hemma eftersom han la hela sin hand i boken när han suddade och ändrade minsta lilla prick som var fel... irriterande böcker såg ut som hej kom och hjälp mej...
I sexan fick vi en underbar lärare som uppmuntrade Henrik med Data och Tala engelska e t c istället för att skriva....Muntliga prov e t c

Han fick även göra läxorna på datorn eftersom han kunde stava bättre när han såg det i tryck än när han skrev förhand...Engelskan likaså....
Kanske ett tips om du kan få henne att Jobba vid datorn en viss tid kan hon få spela den andra tiden.
Vi gjorde så...Fick ett Kanonprogram från FolkeBernadotte som han följde som innehöll Sv Ma och Engelska....Det var på den gamla PCns tid men jag kom inte ihåg vad det hette.
Det blev så att han så småningom blev bättre attt se om det var fel även handskrivet....
Mycket surr hoppas att du kan ta till dej lite.
Förstår din oro
Kramizar

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv