Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Men är du här också??

Skrivet av An2 med triss i tjejer
*förvånad*

Vi står också i kö för utredning (äldsta tjejen), men först ska hon "utredas" av specialläraren i samråd med svenskläraren och skolsyster och så ska de avgöra om vi ska gå vidare.

Min dotter har aldrig direkt haft något problem med talet, hon pratade mycket när hon var i två årsåldern men det var inte så många som förstod vad hon sa;-) Efter en stor "läxläsning/gråt/frustration/ilska"-kväll förra veckan lovade jag henne att jag en gång för alla skulle ta tag i det. Jag har misstänkt genom hela låg- och mellanstadiet att något inte är som det "ska" och t o m 4an fick hon extrahjälp med läsningen, men när jag någongång närmat mig frågan om dyslexi har alla fröknar sagt att det har hon inte! Nu har jag tröttnat, nu vill vi ha det utrett en gång för alla! Hon har alltid haft väldigt svårt med läsning och stavningen är helt hopplös, vilket också lett till många (onödiga?) konflikter hemma eftersom jag är en stavningspolis...

Oj, långt blev det...

Hoppas det går bra för er och att utredningen går snabbt! Ett års väntetid är det visst hos oss:-(

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv