Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Om jag är mer...

Skrivet av Ziggy
....villig att klä av mig på ICA om jag är singel?....frågar du.

Ja självklart! Nu kanske det finns andra parametrar som gör att mitt medvetna val blir att ändå inte ligga med någon vid kyldisken på ICA.
Men om jag inte lever i en relation så är väl jag som alla andra. Men då skadar man ju heller inte någon genom att "göra slag i saken" när man står inför det du kallar "frestelser". Det är ju det som är den STORA skillnaden. Under vissa förutsättningar kan man tillåta sig att bara basera valen på vad man själv känner och vad man själv vill. I andra situationer måste man tänka på andra än sig själv när man gör sina val.
Och om du inte har den förmågan att ta hänsyn till andra när du gör dina val i "frestande" situationer. Då borde du heller inte leva i en relation....då får du väl se till att leva som singel. För då skadar du ju ingen partner, inga barn etc. genom att låta dina behov gå före andras välmående.

Men visst....jag har varit singel sedan skilsmässan. Och inte har jag levt i celibat sedan dess.
Så i exakt samma "situation" som jag under äktenskapet hade gjort valet "NEJ" så kan jag nu göra valet "JA". Men det är fortfarande jag som väljer. Samma känslor kan ligga till grund, (attraktion, kåthet eller vad du vill), men valet blir diametralt motsatta nu mot när jag är i en fast relation.

Hur svårt kan det bli?
Innan jag bildade familj och fick barn så tjänstgjorde jag utomlands vid några tillfällen. Det är något jag "personligen" skulle kunna tänka mig att göra igen. Men jag VÄLJER att inte göra det för nu har jag en son som är viktigare för mig än vad en eventuell utlandstjänst är!
Samma situation...olika val....beroende på om man bryr sig om dom personer man har närmast eller inte!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv