Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jaa

Skrivet av mitzu
eller så blev den andra någon som gjorde det klart och tydligt att det verkligen var fel mellan er och denna andra sökte du upp för att du behövde få det bekräftat och för att du inte litade på ditt eget omdömme. Oavsett så har du ett val och det du är inne på nu tycker jag låter jättebra och klokt. Jag vet inte om humörbomber kan ändra sig, jag vet att man kan hitta fler känslor att uttrycka sig på men att detta måste komma från ens egna behov. Hur mycket man än vill ändra sig för någon annans skull (om din man skulle vilja det)så är det ändå när man själv är motiverad som en verklig förändring sker. Därför är det dubbelt viktigt att ni får prata med någon som kan hjälpa till och bena ut vem som vill vad och om han också tycker att det har varit fel mellan er och vilka förslag på förändringar som kan komma att passa er. Eller om ni helt enkelt bör avsluta och tacka för er. Jag hoppas att du hittar modet att konfrontera och kanske han inte är så ovillig som du tror? När det gäller det där med att ha ett hjärnspöke så kan du kanske tänka att han symboliserar din vilja att fly, en frihetslängtan som du har och som är helt naturlig tycker jag. Han är däremot inget verkligt val just nu eftersom han också lätt blir symbol för allt gott och din man för allt ont om du förstår? Det är så lätt att klä en okänd man i allehanda fantastiska attribut som tyvärr sällan stämmer med verkligheten. Han kan ju vara en jättetrevlig människa men just nu tror jag inte att du skulle ha så stor glädje av det utan mer skulle utnyttja honom för dina egna behov och det skulle vara orättvist både mot din man, dig själv och honom. Hoppas att allt ordnar sig och lycka till!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv