Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kära irrhöna!

Skrivet av mitzu
Jag tycker mest synd om dig och din make och barnen som ni har det nu, det är väl inget liv? Tror du inte barnen känner att det är fel mellan er? Klart att allt känns mycket bättre med den andra, där kan du ju uppfinna dig själv igen, allt som du och din make delar i form av erfarenheter och händelser saknas och du kan inreda som du vill, men frågan är om du dekorerar i din smak eller om du bara lånar möbler från ditt gamla förhållande? Som jag uppfattar det så anstränger du dig hårt för att passa in hemma med maken? Det skapar en massa press på dig och det är lätt att tappa bort sig själv i det, det tog mig en månad att ta reda på om jag gillade nötter eller inte..Och vad menar han, prata med mamma? Du är väl inte gift med din mamma heller? Nej, jag tror att du måste fatta ett beslut och det borde fattas baserat på det som är bäst för dig själv, barn mår inte bra av en massa offer och konstiga lik i garderoben, rensa upp och ut så att du kan andas igen! Dessutom föreligger en risk för allvarliga skuldkänslor som ytterligare kan försvåra ditt beslut, se till att du inte springer och förstör allt genom att dela upp dig själv i massa olika personer utan sätt ihop dig själv istället! Lycka till!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv