Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Känner igen det

Skrivet av Miranda
Jag och min man sparar och gnetar. Det blir väldigt sällan utemat eller halvfabrikat. Vi går absolut inte och shoppar för nöjes skull. Vi har gammal trist hemelektronik. Vi har aldrig köpt en enda pinal på avbetalning, utan sparat och gnetat till somligt. Annat har vi nöjt oss med att köpa på auktion. På semestern far vi och lånar mina svärföräldrars stuga. Aldrig reser vi på charter eller liknande. Vi lyckas på detta sätt spara undan en del pengar, så att vi tex kan hålla oss med ny bil och betala av bolån snabbt, renovera i lägenheten osv. Så har vi då vänner med i princip samma inkomster som oss som blir sura pga detta. De själva äter ute flera ggr i veckan, särskilt luncher. De åker på charter och köper såväl möbler, som vitvaror och hemelektronik på avbetalning, ska jämt ha senaste inom digitalteknik osv. Dessutom går de en hel del ut på stan och festar och åker taxi hem... och så är det ett evigt tjatande om hur syyyynd det är om dem som inte har några pengar. Äh, vet inte vart jag vill komma med detta... Blir bara arg för att de inte kan unna oss som sparar och gnetar den där nya bilen, eller nya köksgolvet. Då ska det gnällas om att livet är orättvist, även fast utgångsläget är i princip det samma.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv