Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Världens mest korkade människa (vilken idiot)

Skrivet av Sophia med Laura aug 03
Världens mest korkade människa har blivit gravid igen!
Trots att hon verkligen, verkligen bestämt sig för att hon inte skulle utsätta sig och sin familj för hopp och förtvivlan igen, utan istället vara lycklig för den familj som redan fanns – en oftast underbar man och oftast underbar dotter.
Trots att hon att hon haft så många missfall att chansen för att fostret ska stanna bara är c:a 10%.

Så nu vet vi vad som väntar: några tidiga VUL då man ser fostret, och sedan någon gång i vecka 9 – 16 antingen missfall eller ett dött foster vid VUL. Och i så fall väntan på missfall eller skarpning, kanske både och…
Därefter sorgen, den tunga och hopplösa som går ut över dotter och man, fastän hon förstås kommer att göra allt för att den inte ska göra det. De borde inte utsättas för det igen!
Och därtill alla ”kloka” kommentarer om att ”var glad att du kan bli gravid”, ”det är inget att deppa ihop över – det är många som får missfall” eller ”du blir snabbt gravid igen”.
Inte ens hennes egen mamma kan låta bli att säga så, fastän hon vet om nästan allt som har hänt.

Så den där tiden efter, då mannen slutat sörja, då alla tycker att hon borde vara glad igen och hon låtsas vara det, eftersom ingen orkar med en som är ledsen för länge.

Mest korkat av allt: hon är så lycklig så att det går som elektriska stötar genom kroppen!
Hon hoppsar fram, för hon skulle så oändligt gärna vilja ha ett syskon till sin älskade, älskade dotter. Och att det vore så bra för dottern att få ett syskon att leka med, att växa upp med och att ha till tröst och stöd när hennes föräldrar inte längre finns.
Så dumt! Kunde hon inte nöja sig med den familj hon redan har?
Nu är hon i alla fall pinsam nog att fråga: ”Skulle ni kunna hålla era berömda augustitummar för jag skulle så gärna vilja att den här stannade och att vi fick ett litet barn till?”

Vill ni det?
Svar på tråden: Världens mest korkade människa (vilken idiot)

Oj Sophia

Skrivet av  Karolina med Isak -03
Jag håller tummarna så att de vitnar!! Jag förstår så väl att du knappt vågar hoppas men jag hoppas åt dig, OK?

Jättestort grattis och stenhårda tummar och tår från mig!
 

Oj oj oj!

Skrivet av  Sophia med Laura aug 03
Akta tummarna! Vad snäll du är och vad glad jag blir! Som jag skrev är jag helt knäpp som hoppas, men jag gör faktiskt det. Vad kan jag annat göra? Utom att oroa ihjäl mig förstås, för det gör jag ju också. Kanske mest av allt, men ändå…

 

O, ja!

Skrivet av  Mayamamma 030815
Jag håller så hårt så det gör ont ;o)! Får man säga grattis? Jag känner så väl igen din pendlan mellan outsäglig lycka och oro (har själv haft tre mf) men det är klart att du ska vara glad!! Du har ju ett litet liv som spirar i dig....finns det nåt bättre?
 

Jo, jag vet något bättre

Skrivet av  Sophia med Laura aug 03
Grattis? Jo, man får gärna säga grattis, men jag kommer inte att kunna känna så själv förrän om två månader. Ja, du vet förstås som också haft otursotur. Tre är också mycket, minst tre för mycket.

Fast lyckan av att ett liv spirar känner jag, litegrann. Men jag vet något bättre: sparkar! Och allra bäst, när bebisen kommer ut och läggs på ens mage. Det är det bästa jag varit med om!
Tack för tummarna! Men släpp lite, för jag vill ju inte att det ska göra ont! ;-)
 

Åhh

Skrivet av  Pernilla & Johannes 31/8-03
Jag hoppas så innerligt att ni ska få ett efterlängtat syskon till Laura. Håller tummarna för att det ska bli så.

Så jobbigt att behöva slitas mellan lycka och en sån svår oro.

Grattis till graviditeten :)

Många Kramar
 

Tack snälla!

Skrivet av  Sophia med Laura aug 03
För både grattis och tummar!
 

Sophia

Skrivet av  Sofia med Saga 7/8-03
jag håller mina tummar stenhårt för att Laura ska få ett syskon och att ni ska få vara lyckliga och få gå igenom en hel graviditet utan komplikationer.
Du skriver så fint om din oro och dina tankar.
Kram till dig och tummarna hålls stenhårt.s
 

Sofia

Skrivet av  Sophia med Laura aug 03
Tack snälla! En hel graviditet utan komplikationer, så mycket vågade jag inte hoppas på. Men en hel graviditet hoppas jag på, hur orealistiskt det än är. Och så hoppas jag att du ska bli av med dina panikångestattacker en gång för alla. Det verkar så jobbigt! Kramar!
 

Självklart!!!! :0)

Skrivet av  Kicki med Moa 6/7-03
Naturligtvis får du låna våra tummar! ;0)

O GRATTIS!!!! :0) Va kul!
Nu håller vi så hårt vi bara kan!

~*~ Stoooora kramar Kicki & Moa!! ~*~
 

*håller tummarna hårt*

Skrivet av  Sandra m. Linus
Hoppas hoppas hoppas att den lill* vill stanna
i din mage och bosätta sig där tills det är dax
att komma ut och möta resten av världen!!!

Stort lycka till, till hela familjen!


Kram!
 

Sophia

Skrivet av  Anja med Tim 21/8
Jag håller tummarna hårt, hårt. Jag önskar verkligen att det går vägen för er. Jag ska hålla tummarna i flera veckor.

Och du, jag vet inte om det hjälper, men ta hand om dig och ta det lugnt och vila mycket och...krama dottern och maken.

Kram Anja
 

Självklart

Skrivet av  Maria med Albin-03 + bf 9/7
så håller jag mina tummar för dig. Det måste vara otroligt jobbigt med så lång ovisshet och att ha gått igenom så många jobbiga undersökningar och dåliga besked.

Stor kram och jag hoppas verkligen att det blir ett underverk till den här gången!!!
 

Naturligtvis!

Skrivet av  Cathis m. Didrik
Jag hoppas innerligt att det blir ett litet syskon till Laura denna gång.
Var rädd om dig nu Sophia.

Stor kram, tänker på dig.

Cathis, en sällanskrivare numera.
 

Alla tummar som finns till er! IMT

Skrivet av  Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 aug
**
 

Världens mest korkade människa...

Skrivet av  Humlan med Elias 18/8
är en av de mest fantastiska jag "träffat".

Sophia, ett väldans stort grattis till det spirande livet! Så fantastiskt att det hänt dig en gång till!

Kan ju bara ana din stora oro som nu måste börjat gnaga därinne, det är så plågsamt att vänta! När Elias var i magen i v 20-22 var jag fortfarande osäker om han skulle stanna. Efter v 25 ungefär tillät jag glädjen komma i mig själv, det var så svårt. Och då hade jag bara varit med om missfall en enda gång. Så hur du ska känna dig....phuuu...

Vill av hela mitt hjärta hålla allt som går för att det ska gå bra. Men om du känner mig så vet du att för mig är den bästa tråden att hålla i den som går uppåt.
Den ska jag hålla i ofta för dig Sophia!

Stor kram från södra delarna av staden/Maria
 

Kramar från de norra!

Skrivet av  Sophia med Laura aug 03
Oj, Maria så fint du skriver. Jag grät när jag läste det igår, så jag kunde inte förmå mig att svara. Men här kommer det:

Jag ska erkänna att jag vågade faktiskt inte tro att Laura skulle överleva förrän hon var ute. Bara minutrarna innan hon föddes frågade jag barnmorskan "kommer den att överleva?", trots att det tydligen inte fanns minsta tvivel om det. Jag måste ha verkat helt knäpp, men jag kände verkligen så.
Också jag ber hellre än att hålla tummarna, men jag tycker inte att man kan be någon annan om det. Men om du vill blir jag väldigt glad.
Kramar från de norra!
 

Absolut!

Skrivet av  ankan m Isa-01&Liam-03
Tummarna håller jag stenhårt!
Sköt om dig!
Kram, kram,kram!!!!
 

Jajjamän!

Skrivet av  Siv m. David 030813
Självklart håller jag tummarna för att Laura ska bli storasyster!
 

Vilken lycka!

Skrivet av  Mjau med Amelie 1/9
Och vad härligt att du tillåter dig att känna de elektriska stötarna av lycka och liv som sprudlar i dig! Det bådar gott!
Jag gör som alla andra, håller allt jag har för att det bli ett lyckligt slut den här gången- du vet ju att det kan ske!
Kommer att tänka på dig, (och har under vintern undrat hur det är med dig,) och skickar hoppfulla tankar genom luften.
Kramar
 

En sak till...

Skrivet av  Mjau med Amelie 1/9
Måste berätta att jag blir alldeles tårögd när jag läse ditt inlägg. Känner igen mig alltför väl i önskan/ drömmen om ett barn till, trots många hinder. Men till slut kom hon: älskade Amelie.
Tack för att du skriver så träffande och ändå speciellt!
 

Absolut!!

Skrivet av  Lisa m Love aug-03
Lycka till, hoppas att det går bra den här gången!
 

Håller tummarna så hårt jag bara kan!

Skrivet av  Maria med Jenni 0308 + bf 3/8
Och skickar en massa kramar och hopp om att det skall gå vägen denna gång! *KRAMAR!*
 

Håller tummarna så hårt jag bara kan!

Skrivet av  Maria med Jenni 0308 + bf 3/8
och skickar stora kramar och hopp om att det går vägen denna gång! *KRAM*
 

Tveklöst!!

Skrivet av  S-J med Simon 28/8
Självklart håller jag tummarna. Och inte är du varken dum eller pinsam, du är människa för jösse namn *s* Lycka till!
 

Tumamr hålles

Skrivet av  Vivi med Dennis 27/8
även här, både för dej å för mej själv! =)
Har också svårt att känna riktig glädje än men nää, de ska gå bra nu för oss bägge 2 så de så!!!

Kramar från oss
 

Världens mest känslosamma människa..

Skrivet av  Tessie m Celia aug-03
..framkallar tårar, tårar och åter tårar hos mig. Världens bästa, bästa, bästa augustimamma får varenda tumme jag kan uppbringa. Jag tror att ingenting just nu skulle göra mig så glad som att få gratulera dig när du blivit mamma till Lauras syskon. Och det menar jag. Jag blir så rörd av det du skriver, och av dig. Du är mig så känslomässigt nära. Du känns verkligare i min verklighet än många av mina "vanliga" vänner. Alltså, min glädje är sann, mitt hopp totalt. Ni finns i mina böner, och jag ska försöka hålla iaf mina mentala tummar från och med nu ända tills du säger att jag kan släppa dem. All lycka!
 

Min kära Thomasina!

Skrivet av  Sophia med Laura aug 03
Tessie, du skriver så fint och jag blir så glad och rörd och tröstad. Jag känner så för dig också, som att vi känner varandra väl fastän vi aldrig träffats. Vi träffas ju i och för sig varje dag. Och du träffar!
Det är verkligen speciellt med cybervänner. Jag har aldrig haft någon förut, för innan jag blev med Laura surfade jag nästan aldrig. Ibland tänker jag att det faktum att vi inte träffas gör att vi slipper en del irritationer, som att någon jämt kommer försent eller ställer in eller vad man nu kan irritera sig på. Men det är ju också så att vi på ett sätt kommer varandra närmre. Som gammaldags brevvänner gjorde, fastän vi aldrig sparar våra brev. Kanske vi borde…
Det kanske är värt något, den dagen du och jag är stora och firade författare… ;-) Har glömt att säga det, men jag tycker att det är en bra dröm du har. Du har förutsättningarna. En sak till har jag tänkt på: du kanske skulle börja med en faktabok? Du är en sån terrier när det gäller att ta reda på saker! Borde du inte använda det? Tycker jag! Dessutom tror jag att när man väl skrivit en bok så blir det mindre läskigt.

Ja, jag hoppas verkligen också, för att jag så gärna skulle vilja. Att be och att hålla tummarna är det enda man kan göra, för naturen har bestämt sig för att det är den som bestämmer så har man inget att sätta emot. Det har vi ju verkligen erfarit här under julen, men det gäller ju också goda ting. Som att Celia finns, som att Laura finns, som att alla de andra augustibarnen finns. Går det illa ska jag försöka glädja mig åt det jag har istället för att sörja det jag inte fick, men jag hoppas verkligen att jag ska slippa tänka så den här gången.
 

Oh

Skrivet av  Anna med Isak 29/8-03
vad jag håller tummarna för att det ska gå bra!

En jättestor kram till dig!!!
 

Håller tummarna hårt

Skrivet av  Ella med Jesper aug-03
så att Laura kommer att få ett syskon!!!!!
 

Håller tummarna

Skrivet av  Nadia med Amelie 29/8-03
jättejättejättehårt!!!!!! Hoppas verkligen för er att det går hela vägen den här gången!

Skickar kramar för att ni har haft det så fruktansvärt jobbigt med alla missfall.
 

Klart jag håller mina tummar!

Skrivet av  Anna-Maria med August 030819
Och jag håller dem stenhårt för dig! Jag är glad för din skull att du är gravid, men jag förstår din oro! Jag känner den ororn. Hmmm... *viskar tyst så att ingen annan ska höra* Vi försöker ge August ett syskon, men har inte lyckats något vidare hittills, men varje gång mensen närmar sig så dyker oron upp: Tänk OM och HJÄLP! Varje besök i det privata rummet blir en mardröm i åtminstone 3 månader framåt. Men nöja sig med den familj vi har? Nej, jag vill inte att August ska vara ensam. Och Laura ska inte heller behöva vara det. Kära Sophia, jag hoppas så oändligt mycket att det går bra för er och det lilla växande fröt som gror! Jag har bara två tummar, men jag håller dem stenhårt!
 

Självklart!

Skrivet av  Lina m. Elin-99 & Adrian-03
Börjar med att säga grattis! Nu håller jag alla mina tummar och tår för att det lill* pyret stannar kvar och vill träffa sin underbara storasyster (och föräldrar såklart!).
 

självklart

Skrivet av  fridisen m fanny
håller jag mina tummar för dig, fannys oxå. Hoppas det blir ett litet syskon Kram frida
 

håller alla tummar och tår imt

Skrivet av  fridisen m fanny
imt
 

Åh Sophia!

Skrivet av  Astrid med Malin 0308 +bf 1/5
Jag önskar så mycket att det blir ett syskon till Laura denna gång. Ska hålla mina tummar så hårt jag bara kan!

Ni finns i mina tankar, ta hand om dig själv nu. Och så underbart att du vågar vara lycklig också, trots all oro och sorg.

Kram, ni finns i mina tankar och böner!
 

tack

Skrivet av  Sophia med Laura aug 03
Tack snälla fru Gudomlig skönhet (som jag vet att Astrid betyder).
Att jag är lycklig är väl mer knäppt än klokt…
Jag blir så rörd när någon vill be för mig. Det är speciellt. Tack snälla!
 

Artiklar från Familjeliv