Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jaha tjejer hur har ni det med vikten då? ;-)

Skrivet av ulrika m Hedda-03 o Astrid 15/12
Inte heller denna gång så trillade de 20kg jag har lagt på mej under graviditeten av när jag lämnade BB, mycket skumt.....
Och alla helgerna nu har ju inte gjort saken bättre men nu får det var stopp!
Hur kul är det egentligen att ha mammabyxor på sej EFTER att bebisen är född.
Nej nu så, imorgon är det skärpning som gäller.

Förra gången gick jag med i viktväktarna men då ammade jag inte längre.
Tänker köra deras amningsprogram så småningom men börjar nog med att hålla igen på kakor, godis o allt annat gott.....:-(

Nån som hänger på? det är alltid lättare när man inte är ensam.

kram
Svar på tråden: Jaha tjejer hur har ni det med vikten då? ;-)

ovanligt positivt denna gången.

Skrivet av  LottaH m. Viggo 030214 och Evelina 041207
Förra graviditeten gick jag upp 18-19 kilo och drogs länge efteråt med en 6-7 kilo extra. Hade preics fixat att gå ner till matchvikten igen när jag blev gravid med Evelina. Denna gången gick jag bara upp 9-10 kilo och till min stora förvåning kommer jag i mina brallor igen. Har inte vägt mig efter förlossningen (Vågen har kraschat), men har lite "bulldeg" kvar på själva magen, men annars känns det nästan som vanligt. Misstänker dock att jag kommer att gå upp en del nu efteråt pga allt fikande... Dessutom har ju inte julhelgen varit så bra ur kalorisynpunkt...
 

Jaaa du

Skrivet av  Solsken m 2 + Daniel 2/12
Jag lyckades ju med bragden att lägga på mig 24 kilo. 14 av dem försvann på ett par dagar, men de sista 10 håller sig envist fast.

Jag har ETT par byxor jag kan ha, ett par som jag skrotade för många år sedan, resten saknas det hela 10 ! cm på.

Men visst, jag tror jag ska ge upp amningen nu, Daniel får tillägg och på kvällarna bara vägrar han ta bröstet. Det gör ju att jag knappt har någon mjölk på morgonen efter och att det är ytterst obehagligt på kvällarna eftersom jag ammar natt/förmiddag/dag.

Så för mig blir det tallriksmodellen, den fungerar alldeles ypperligt. Det är i stort sett bara att lägga av med läsk och godis, så rinner nog det här av också.

Bra ide :)


 

*hehe*

Skrivet av  Ellica m killarna + Tigra 29/12
Jag har ingen aning om vad jag väger nu, fast det där med vikten tycker jag är ganska ointressant...bättre att kolla sig i spegeln tycker jag, fast det är kanske inte så uppmuntrande just nu :/

De två första grav gick jag upp 10 och de gångerna gick jag snabbt ner och vart som vanligt igen.
Denna gången gick jag upp 19 kg och det har satt sig på rumpan o hötfterna och misstänker att det inte kommer gå snabbt att bli av med det överflödiga fettet denna gång :/

Några dagar efter förlossningen kändes jag jätte smal och tänkte nu jädrans skall här tas på vanliga kläder :D...jo tjena, fick dem inte ens över låren typ :(
Har en del tights etc som ändå går att använda värre är det ju med jeans o andra byxor...har iof lagt märke till att jag trivs ganska bra i mina mamma jeans och det är ju bra :)

Själv tänkte jag ta tag i min kropp efter vi har flyttat o så och när Tigra blivit lite större...World class har ett mamma/baby tränings pass som jag tänkte haka på, sedan får det väl bli lite spinning någon gång i veckan
 

Var ju tvungen att väga mig nu ju!

Skrivet av  Anna+Ebba 0210+Frida 17/12
Kollade vågen nyss - 6 kg kvar att gå ner till utgångsvikten (gick upp ca 15 kg tror jag). Så än har man en bit kvar. Har iochförsig inte gjort något än för att gå ner i vikt, inga promenader direkt och mycket choklad blev det över jul.
Fick på mig ett par av mina vanliga byxor idag, men än har jag en bit kvar till jeansen passar.
Saknar jeans!!!
 

Jo...

Skrivet av  Mamma till Kewin 030307 o Casper 041203
jag gick upp 4 kg från inskrivningsvikten så jag har ju blivit av med dom efter en vecka hade jag gått ner 7kilo, men därimot så hade jag ju en del kvar efter första pojken. Så d e en bit kvar ändå o juletiden har ju inte hjälpt till...
Får bli skärpning med alla gosaker, men har jättesvårt o sluta med d...
Sa ju efter nyår så ska d bli ändring, gissa hur d har gått *s*
 

Jag är med!

Skrivet av  Malin med Vanja -02 och Vide 041219
Tänkte oxå köra viktväktarna, men jag ska liksom du, börja med att hålla igen på det onyttiga först.
Jag har bara tre kilo kvar av mina 15 jag gick upp, men jag ska gå ner betydligt mer än så, ca 20 kg till tänkte jag.

 

En fråga..

Skrivet av  Mollys och Livs mamma
Vad är amningsbanta? Har hört så mycket om detta men kan inte hitta nåt om det på Viktväktarnas hemsida. Har en övervikt på minst 10 kg (efter 2 graviditeter på 2 år) som jag MÅSTE bli av med.

Tacksam för hjälp!!

Pernilla
 

tror det är så här

Skrivet av  ulrika m Hedda-03 o Astrid 15/12
Viktväktarna hade tidigare ett amningsprogram men sen tog de bort det, varför vet jag inte exakt.
Men iallafall så ska man äta 12points extra när man ammar utöver de andra tillåtna pointsen.
Mitt råd är att börja på Viktväktarna o prata med dem där. Jag gick ner alla mina 25 kg+ efter förra graviditeten. Det funkade hur bra som helst!
 

Svägerskan....

Skrivet av  Madde m Alexander-01 & Izabelle-05
....som fick i jan förra året har gått på VV amningsprogram så ring du VV och hör med dom, tänkte ev själv oxå gå på det framöver! :)
 

håhåjaja

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & Oliver 041225
ja jag gick väl upp 14 kg och när vi var på bvc sist så vägde jag mig på mvc vågen och då hade jag gått ner 7 kg så jag har 7 kg kvar :(
Har 1 par byxor som jag kan ha och har ingen lust egentligen att köpa nya, för jag SKA gå ner i vikt...men vet inte riktigt när och hur jag ska börja. Tänkte väl köra med VV amningsprogram men känner inte att jag har ork att planera just nu..
 

14 kg upp - 13 kg ner

Skrivet av  .:caya m elvira & vidar:.
magen är ju klart dallrig fortfarande, skulle vara konstigt annars - men i övrigt är det som tidigare...
fast jag längtar tills jag kan börja träna igen o bygga upp kroppen...
kakor, bullar, godis & socker är ett jäkla gissel, känner mig jämt godissugen numera, är väl att mycket blodsocker far ut med mjölken :/

*^*kramar*^*
 

20 kg upp - 18 kg ner :-)

Skrivet av  Marie med Lukas 041213
Jag gick upp 20 kg denna gång men redan en vecka efter förlossningen hade jag gått ner 13 kg och sen har kilona fortsatt att rasa. Jag har nu gått ner 18 kg! Fast jag äter som en häst och proppar i mig allt utan urskiljning...

Första graviditeten gick jag upp 25 kg och hade stora problem att gå ner de sista 10 kilona - det tog nästan 10 år...! *fnissar* Så jag är faktiskt himla glad denna gång att det gått så bra - hade inte alls förväntat mig det!
*kram*
 

2 kilo kvar men

Skrivet av  Karinko m Elvira 041209
kommer ändå inte i några byxor. Har under graviditeten förvandlats till en lagårdsvägg!
 

vilket

Skrivet av  .:caya m elvira & vidar:.
fantastiskt vackert namn!
:)

när jag fick min elvira fick även jag bredare höfter men det var jag bara glad över då jag var rätt rak i kroppen... snarare ett Y än ett X egentligen
hursomhelst, nu svamlade jag visst iväg

*^*kramar*^*
 

Jag har faktiskt...

Skrivet av  KajsaKavat m Lukas 8/12-04
.gått ner de kg jag gick upp plus två till.
Men så gick jag ju inte upp mer än 7 kg.. och de sista två där skedde under de sista två veckorna.

Men jag var allt lite rultig innan jag blev gravid så visst hänger jag på och försöker äta lite nyttigare o så!

Stor kram!
 

Helt sjukt

Skrivet av  Jenny m Noa99 & Stella 041226
Jag gick upp ca 16-17 kg. När Stella var 5 dagar hade jag tappat 12 kg av dem! Gissa om det är mängder med vatten jag kissat ut?

Men jag klagar inte. Har liksom en del att ta av.
Nu kan jag sikta mig mot startvikten jag hade med Noa istället *s*
Men den dagen den "sorgen"...har annat att bekymra mig om nu. Typ amning 24 tim.
 

Upp 6kg- ner 12!

Skrivet av  Mysen med Louise 16/12
Helt otroligt men så dras jag med lite övervikt och iom att jag gick upp så lite (mådde illa i början) så tog barnet allt av mej. Känns skönt att väga under 80 kg kan jag lova :)
 

Artiklar från Familjeliv