Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Droppar i öronen

Skrivet av Annika med Emilia
Min tvååring fick rör i båda öronen i början av nov. Allt har funkar bra, men igår kom ont (mycket mindre än tidigare!!) samt att det rann ur örat. Hon fick då "droppar" som hon ska ha tre ggr per dag. Men jag undrar om det rinner ner något alls i hennes lilla öra av detta klägg. Det är mer som en lättrinnande salva. Jag kan inte få henne att ligga still efter att vi har slagits om huruvida något ska in i hennes öron i huvudtaget. Finns det någon med erfarenhet av örondroppar vid inflammationer? Hjälp,snälla. Nu tror jag att hon kommer att bli bra ändå för hon fick även Ammimox för att hon hostar och för att min hosta som var likadan ledde till lunginflammation.
Annika
Svar på tråden: Droppar i öronen

Min lilla bebba

Skrivet av  
För tvåveckor sedan upptäckte jag att det rann ur höger öra på min lilla 3-månaders tjej. Jag gick till vårdcentralen och där sa dom att det var en öroninflammation och att trumhinnan redan spruckit. Dom skrev ut antibiotika och sa att vi efter en vecka skulle ta kontakt med den lokala öron-näsa-hals doktorn. Jag kontaktade honom redan samma dag och fick en tid. Efter att vi avslutat kuren så luktade det konstigt, liksom illa, i hennes öra. Då ringde jag läkaren och fick tid direkt. Vi fick då örondroppar som vi droppade i örat två gånger om dagen i fem dagar. Jag droppade när hon sov. Det gick alldeles utmärkt. Så sätt klockan och droppa vet ja. Låter det konstigt. Men, vad gör man inte för sina barn? Nåja, det visade sig i alla fall att det inte varit någon öroninflammation, ej heller någon sprucken trumhinna utan endast ett hörselgångseksem som hon fått pga vätska i hörselgången. Fick rådet att se till att hon absolut inte har vatten i örat efter ett bad till exempel. Inte ta med tops utan bara med en liten handukskant.

Mvh Sanna
 

Artiklar från Familjeliv