Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Swedish/British Eastern???

Skrivet av Majja
Hi there,
I work as a teacher for age 12 and are about to work with English speaking coutries.
I wonder if any of you can explain if there are any differences in Swedish and British tradtions around Eastern.Are there any differences?
What do people in Britian do at Eastern? Anything special.
Please share your thought and informations with me.
Svar på tråden: Swedish/British Eastern???

eastern?

Skrivet av  yup
easter heter det....väl?

hehe, hoppas du inte är engelskalärare.
 

Jag förstod inte

Skrivet av  ?
riktigt ditt inlägg, inte för att låta elak men engelska är nog inte riktigt din grej...kanske du skulle försöka jobba med något annat än det, eller du lär kanske inte ut engelska (hope not)?!
 

irriterad nu!

Skrivet av  :: Tina & Vincent ::
Det enda Majja ville veta var vad engelsk/brittisk kultur gör på påsken, MÅSTE det kommenteras om engelskan??? Herregud säger jag bara!
 

men det var ju pâ skoj!!

Skrivet av  Jen
fattar du väl, jag tyckte ocksâ det var roligt!Fattade absolut inte vad innehâllet gick ut pâ!
 

Jo, men jag läste innehållet

Skrivet av  ?!
två gånger men fattade ändå inte att det var PÅSKEN hon ville ha reda om.., Eastern och Easter är inte riktigt samma sak vet du.
 

hmmm

Skrivet av  :: Tina & Vincent ::
citerar Majja "if there are any differences in Swedish and British tradtions around Eastern.Are there any differences?
What do people in Britian do at Eastern? Anything special"

Måste vara oerhört svårt att fatta...
 

Min engelska sambo förstod precis!

Skrivet av  Ullis&Phil
Det är nog snarare så att det är du som har problem med engelskan, inte Majja. Du kanske skulle ta ett par engelskakurser eftersom du hade svårt att läsa och förstå engelska? Både jag och sambon hade inga som helst problem att förstå, han är engelsman och jag har bott i england i tre år.
 

Tja du,

Skrivet av  A.
själv har jag bott i England i ca tio år så engelskan är det inget fel på. Visst förstår man om man läser lite nogrannare, men grejen var faktiskt att hon var lärare..det var väl därför folk ifrågasatte hennes engelska, inte annars.
 

tillägg, ska jag vara ärlig

Skrivet av  A.
hade jag definitivt inte velat att hon var engelsklärare till min tolvåring, inget personligt men jag tycker det är viktigt att språket lärs ut korrekt.
 

Kan inte

Skrivet av  Ullis&Phil
läsa att hon var engelsklärare!?
Jag tycker det är skitdåligt att hoppa på folk pga stavfel!



 

Hur ofta rättstavar man på nätet

Skrivet av  Jumper
har väl annat att lägga tid på om man inte har bredband!

Ny här dessutom, varför diskuteras det på svenska...??
 

Och, come on girls!!

Skrivet av  Jen
varför brâka om sânt, det var ju pâ skoj!!
 

Too late maybe...

Skrivet av  Cizzi
...but I would like to share our English/Canadian Easter traditions with you, although your plan probably was to talk about this in class BEFORE Easter.

I hope that no one makes nasty and silly comments about my English, since I am also a newly graduated teacher. I, on the other hand, believe that no one is perfect. Just because we are communicating with one another through a discussion forum on the internet shouldn\'t entitle us to write hurtful things that many of you would never dare to express to someone face to face. Please be careful because even if it apparently was ment as a joke you might really end up hurting someones feelings.

This is how we celebrate Easter in my husbands Canadian family:
Since none of us are believing Christians, Easter has little to do with celabrating Jesus sacrafice, and more to do with a national holiday when you get a chance to have a family get-to-gether.
Kids usually paint eggs and on Easter Day morning you go for an egg and candy hunt. Easter day evening, our family usually has a festive turkey dinner.

Mind you, every familys Easter is probably celebrated differently, this was just an example of how we do it.

Good luck in the future! I bet you have a lot to contribute to your pupils.

All the best,

Cizzi
 

another Canadian

Skrivet av  jdmarie
Hej Cizzi I\'m a Canadian married to a Swede in the south. Where is your husband from? I\'m from the West Coast but went to school in Ontario. It\'s always nice to make a connection from home.
 

Artiklar från Familjeliv