Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jobbig aftonbön..

Skrivet av ingrid
Härom kvällen skulle vi be aftonbön och Josefin hade då önskemål om vad vi skulle be om... "Kan vi inte be att Klara får diabetes" Vi försökte prata om det och säga att lillasyster är ju bara tre månader, inte vill vi väl att hon ska få diabetes "Men det ska inte bara vara _jag_ som har det sa Jossan ledset..

Vad svarar man på det? Livet är orättvist, visst men hur ska man förstå det när man är 3,5 år?
Svar på tråden: Jobbig aftonbön..

Jobbigt

Skrivet av  Teresa
Ingen kan begäras förstå att livet är orättvist. Kanske kan vi acceptera att det är så, men förstå kan inte jag i alla fall.
Vad svarar man på en fråga som Josefins, ja du, jag vet inte. Förmodligen biter man igen och håller inne tårarna som vill spruta ut. För inte ville man att någon skulle få diabetes. Livet är orättvist.
Jag hoppas att Josefin kan hitta andra områden där livet blir "orättvist" åt andra hållet. Som att lilla Klara inte får åka karusell, hon är för liten ännu. Eller att Klara absolut inte får ha glitterlim, eftersom hon bara äter det, liten som hon är. Helt rättvist blir det aldrig, men jag hoppas att det blir bra ändå, att Josefin inte alltid känner sig så ensam i det att hon har en jobbig sjukdom.
Sköt om er!
 

Artiklar från Familjeliv