Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Det är lika jobbigt att vara den som alltid gör

Skrivet av Lat-javisst,som 17
minst!!!

Jag är kvinna och jobbar som sjuksköterska och min man är brandman och extraknäcker i byggbranchen.
Jag jobbar deltid och han heltid.....så enligt de flesta gällande normer skulle väl jag ta hand om merparten i hushållet,så är det inte och det leder till tjat tjafs gräl bråk etc...i år ut och år in....

Jaha,frågar ni då kanske men det är väl bara att hugga i...men jag tycker inte det! Jag är inte det minsta intresserad av hushållsarbete,jag ser inte om det ligger grejer framme,jag kan ha lakanen i några veckor,soppåsen på trappen,ölburkarna i soppåsen,damm i hörnen, disk några dagar smutskläder högar på golvet travar på stolarna av tidningar osv Det är helt ok,däremot kan jag inte tänka mig att leva utan att få sitta timmar på nätet när jag har lust,läsa flera böcker i veckan,ladda ned musik och njuta hela kvällar i mörkret med hörlurar.Mmmmmm
Jag har för länge sedan konstaterat om jag håller på ett par timmar om dagen med hushållet så hinner jag inte det.Och med det är diskussionen slut för min del.
Dessutom så kommer jag inte jag igång...det är så konstigt,om jag lovar att tex dammsuga så går timme efter timme,jag orkar bara inte det känns som om jag är jättesjuk och knappt kan röra mig....
Jag tror inte jag kan ändra mig även om jag skulle vilja,det här är ju jag.
Min man har försökt ändra sig han med.Första att göra mindre slappna av lite mer och göra vettiga saker men då blev han nervös och fick ångest för det var så fel för honom.Sen att sluta tjata på mig eftersom när vi pratar vuxet om detta är överens om att det ju inte hjälper vi blir bara osams så då får han ta hela lasset arg och ledsen.Det går inte heller.....
Detta är jobbigt att vi är så olika och ändå vill vi leva ihop,har vi förstått annars hade jag nog flyttat som han tjatar på mig.....
Svar på tråden: Det är lika jobbigt att vara den som alltid gör

Mmm, jag har läst...